De eerste week! - Reisverslag uit Muang Pakbèng, Laos van reisverslagjantine - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Muang Pakbèng, Laos van reisverslagjantine - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Door: Jantine

07 November 2015 | Laos, Muang Pakbèng

Oké toch maar besloten om een blog bij te houden! Zal mijn best doen om up to date te houden ;)

Het vertrek!
Eindelijk was het zover, woensdag 28 oktober vertrok ik rond 10 uur sochtends naar schiphol om dan eindelijk te beginnen aan mijn reis! Helaas was het afscheid niet echt leuk (dat is het ook meestal sowieso niet). Maar op schiphol aangekomen bleek dat wij moesten kunnen aantonen dat we Thailand binnen 30 dagen weer zouden verlaten en ja dat bewijs hadden we niet. Dus toen moesten we snel een vliegticket boeken, besloten dat we dan de 25ste naar Bali zouden vliegen. Maar natuurlijk werkte alles tegen ( internet deed het slecht, invullen van gegevens werd niet geaccepteerd en creditcard was opeens niet goed). Ondertussen tikte de tijd wel verder en moesten we eigenlijk al gaan inchecken en kwamen ze ons al vertellen dat de gate gaat sluiten. Uiteindelijk gelukt en konden we echt op het nippertje inchecken! Maar hierdoor moesten we ons snel haasten naar onze gate en was het heel snel afscheid nemen! Iedereen snel een knuffel en een kus (hier en daar een traan) en rennen maar naar onze gate! Buiten adem zaten we dan toch eindelijk in het vliegtuig :)

Na een vlucht van ongeveer 7 uur kwamen we aan in Doha. Hier een tussenstop gehad van 2 uur en rond half 12 kwamen we dan eindelijk aan in Bangkok!

Voordat we onze bagage konden ophalen moesten we eerst ons visum aanvragen. Formulier ingevuld en vervolgens in een enorm lange rij gaan staan om uiteindelijk ons visum te krijgen. Toen we ons visum hadden wilde we onze bagage ophalen. Maar deze lag al niet meer op de bagageband. Door de enorm lange rij voor visumaanvraag was onze bagage allang binnen. Uiteindelijk vonden we deze aan de zijkant van de band :)

Vervolgens kwam de volgende taak, een taxi zoeken en naar ons hotel! Gelukkig kwamen we een vriendelijke Nederlandse man tegen die ons vertelde waar de taxi's waren :)
Deze gevonden en eindelijk kwamen we aan bij ons hotel! Ingecheckt en naar onze kamers, deze waren prima! Toen maar eens gaan rondlopen in Bangkok en met de tuk tuk door Bangkok gereden! Onze chauffeur heeft ons even rondgeleid en ons onder andere een tempel laten zien. Hij gaf aan dat we mochten knielen voor Boeddha! Netjes en beleefd gezegt dat dat niet hoeft , aangezien ik geloof in God en niet in Boeddha. Daarna maar op tijd naar bed gegaan. Is best vermoeiend zo hele reis en het tijdsverschil!

De volgende twee dagen hebben we door Bangkok gelopen en de stad bezichtigd! Een enorme drukte en de geur is er niet erg aangenaam! Vrijdagavond zijn we uitgegaan op de Kah San Road (bekende straat in Bangkok). Nou uitgaan kunnen ze hier wel! Overdag is de straat een markt en savonds staat de hele straat vol met dansende mensen en is er overal muziek en drank !

Zaterdagavond zijn we verder gegaan met de nachttrein naar Chiang Mai. Ons was verteld dat je er veel andere backpackers ontmoet en het er erg gezellig is 's avonds aan de bar. Nou dat viel een beetje tegen, de meeste mensen die met de trein gingen waren lokale mensen en hier en daar een backpacker! Maar goed we hebben wel de nachttrein meegemaakt ;).

Uiteindelijk kwamen we na 13 uur reizen aan in Chiang Mai. Wat een verschil, van hoge gebouwen naar hoge gebergten.

Op het treinstation wat gedronken en op internet gezocht naar een hostel! Vervolgens hier met de tuk tuk heen gegaan!
Het was een goed hostel en we sliepen op een slaapzaal met nog drie andere meiden!
Buiten was er een soort van zitje waar je heerlijk kon zitten en relaxen! Hier hebben we dan ook een aantal avonden gezeten met mensen! Erg gezellig!
Chiang Mai is vergeleken met Bangkok een stuk rustiger en het ruikt er ook veel beter ;) We hebben ons goed vermaakt in Chiang Mai.
Maandag zijn we naar een olifanten kamp geweest! Hier mochten we op een olifant rijden (wat echt nog wel lastig is ;) en mochten we de olifanten wassen in de rivier! Dit was echt een geweldige ervaring! 's Avonds ben ik met de drie andere meiden van onze slaapzaal wat gaan eten en daarna naar een bar geweest, wat gedronken en gedanst :).
Dinsdag ben ik de bergen in geweest en heb ik getokkeld! Wat een uitzicht :):):)!!! En wat een kick geeft dat om van een 900 meter lange baan door de bergen te zwefen! Zelfs ook nog geabseild, nja meer een vrije val van 300 meter ;)

Woensdag zijn we vertrokken naar Pai! Na een busrit van ongeveer 3,5 uur dwars door de bergen heen, kwamen we daar aan! Nou ik kan je zeggen Pai is echt een hippie stad! Het is er heerlijk rustig en er hangt een relaxte sfeer! De meeste mannen zijn echte rasta mannen, met allemaal lange haren en dreadlocks!
In Pai hebben we twee van de meiden van onze slaapzaal weer ontmoeten. Met hun hebben we donderdag een poging gedaan tot fietsen! We wilde graag naar de Pai Canyon (schijnt een erg mooie plek te zijn) dus wij fietsen gehuurd! Maar we hebben er verder niet aan gedacht dat het in Pai nog al erg heuvelig is en als het dan ook nog eens 37 graden is dat, dat best zwaar fietsen is! Dus halverwege de rit, maar omgekeerd richting het hostel! Volgende keer huren we wel een scooter ;)!!!!!

Ik had met de twee andere meiden (twee meiden uit Duitsland) overlegd dat ik met hun vanuit Pai mee zou gaan naar Laos! Aangezien Nathalie (mijn reisgenootje) naar Cambodja zou gaan.
Dus na twee dagen in Pai zijn we vertrokken richting Laos! Dit is een driedaagse reis, waarvan eerst 1 dag met de bus van ongeveer 9 uur richting Chiangkhong en daarna nog 2 dagen op een boot!
Nu de eerste dag op de boot er weer op zitten. Het was een tocht van 7 uur, dus best wel een lange zit. Maar wel met een ontzettend mooi uitzicht!
Op dit moment ben ik in een hostel voor een overnachting. Morgen varen we weer verder met de boot, zo ongeveer 8 uurtjes en dan komen we aan in Luang Prabang!
Dus mijn verhaal wordt vervolgd!

Tot nu toe gaat alles goed en geniet ik volop! Af en toe mis ik wel mijn veilige vertrouwde omgeving, familie en vrienden! En is het nog wel erg wennen, maar goed dat hoort erbij ;)

Liefs Jantine

• 07 November 2015 - 20:24

Marian:

Hoi Tine
    Leuk verslag moet je blijven doen schrijven,zo blijven we op de hoogte.
    We blijven aan je denken veel plezier

Groetjes je tante xxxx

• 07 November 2015 - 22:14

Afina Hidding :

Leuk om het zo te volgen, geweldig dat je het doet.

• 08 November 2015 - 23:03

Janneke:

Leuk verhaal Jantine, je maakt heel wat mee zo. We vinden het leuk je op deze manier te kunnen volgen en zien uit naar je volgende verslag. Heel veel plezier en lieve groetjes van ons allemaal!

Tags: Reis